torsdag 2 april 2009

Still alive!

Ja det är sant, jag lever fortfarande även om man ibland känt att man varit på väg att duka under med alla tunga kurser i skolan det här läsåret. Ok jag måste erkänna att genetiken egentligen mest bara var tråkig men det löste sig ändå till slut.

Att försöka berätta allt som hänt senast jag skrev...uhmm lite väl mycket kanske så jag tänkte jag gör en liten Yay! och Buu! lista istället över saker och ting som har hänt, dock kanske inte i kronologiskt ordning, utan snarare vad jag kan komma på. Senast jag skrev var....dang, oktober! Shit vad tiden gått fort...nåja, here we go!

1. Fyllde 27:...uhmm, vet egentligen inte om det är ett Yay! eller Buu! Shit vad gamal man börjar bli...men jag fick boken 'A piece of cake' med Leila Lindholm av Karin och Nella i min klass så det blir nog ett stort Yay!

2. Graderade gult i sport ju-jutsu: Yay!

3. Jullov: Yay!

4. Kuggade genetik tentan: Buu!

5. Fick VG på omtentan i genetik och på hela kursen: Yay! Vet verkligen inte hur det gick till men glad blev jag :)

6. VG på cellbiologitentan: Yay! Vet verkligen inte hur mycket tid jag la ner på den kursen men det är otaliga timmar. Bästa kursen jag någonsin läst och största tacket går till vår kursansvarige Pelle. Du förtjänar verkligen terminens ros! Väntar med spänning på resultatet från sista labbens artikel för att få veta om det blev VG på hela kursen...spännande

7. Fick bli gudfar till Colin och min syster gifte sig med Fredrik: Dubbelt Yay! Ni överraskade verkligen oss alla och jag får tårar i ögonen bara av att tänka på det. Jätte stort grattis igen syrran :)

8. St.Paddys camp i Luleå: Yay! Hur kul som helst! Kommer förmodligen lägga upp en hel del bilder därifrån på facebook så ni får kolla in dom där.

9. Får över 7000 kr tillbaka på skatten: Yay! Seriöst, det räddar verkligen sommaren för en stackars fattig student.

10. Får aldrig någon vila: Buu! Seriöst, vi fick inte ens en dag ledigt mellan Cellbiologin och Histologin. Man börjar verkligen känna sig utbränd och behöver verkligen påsklovet. Jag testar dock en liten ny approach med att pluggvägra till på måndag för att se om man kan få tillbaka lite motivation.

Det har ju hänt en hel del mer saker som jag inte kommer på så här på rak hand, samt att det flesta saker under kategorin Buu! har förträngts.

Lovar att bättra mig med mitt uppdaterande och utlovade recept ska komma ;)

Inga kommentarer: