tisdag 21 april 2009

Älskar verkligen mina katter...

Borta bra men hemma bäst brukar det ju heta och visst var det skönt att komma hem igen efter en mycket trevlig påsk hemma i Skellefteå. Nåja, det var skönt ända tills jag satt ner och startade upp datorn, för av någon anledning fungerade inte skärmen.

Böjer mig ner under datorbordet för att kolla att sladden inte lossnat men ser att en av mina älskade katter varit framme och bitit sönder monitor kabeln. På sätt och vis hade det varit bättre om den skyldiga katten *hostmidorihost* hade bitit sönder strömkabeln eftersom den inte är inbyggd i skärmen och kan bytas ut...eller kanske inte eftersom det kunde ha blivit en grillad katt, men ändå!

Jag hade lyckligtvis en gammal skärm nere i källaren så jag pluggade in den och startade upp datorn. Skärmen funkar men det gör inte internet och direkt får man onda aningar. Börjar följa min 15 meter långa nätverkssladd som går genom hela min lägenhet från sovrummet till vardagsrummet och mycket riktigt har en av mina sötnosar varit framme och bitit sönder den också. Älskar dom så mycket...

Problemet är att jag inte har ett trådlöst nätverkskort och har rent av inte råd att köpa en ny lång kabel. Fick istället ta och montera isär mitt datorbord för att kunna flytta hela härket till sovrummet. Tanken på att vara utan internet ett par veckor var rent sagt outhärdlig. Har dock köpt en flaska med bittermandelolja och ska smörja in alla sladdar med det. Katter ska tydligen avsky den doften och det hoppas jag, för fortsätter dom bita på sladdar...vill inte ens tänka den tanken.

1 kommentar:

Therese sa...

Visst är det underbart med husdjur! Vi har just bytt till trådlös router för att i alla fall minimera några av de gnagvänliga sladdarna innan vi får hem Nelly;)