tisdag 21 oktober 2008

Överraskning i Boden

Jag lovar att jag ska sluta tjata om Boden nu men jag hade nästan helt glömt och nämna en riktigt trevlig överraskning vi fick när vi var där. På väg in till centrum, alldeles i närheten av Pubben med stort P (fråga vilken lumpare som helst som legat i Boden och de vet vilket ställe det är) låg en alldeles nyöppnad Sushirestaurang som heter Sushibiten.

Självfallet var vi tvungna att äta lunch där en dag och jag blev då inte besviken, eller ja kanske något på priset men för god sushi är det värt det.

De hade ett ganska trevligt utbud på både Maki och Nigiri sushi, god Misosoppa och trevlig personal. Beställde bara Nigir sushi med lite olika topping för att prova på. Vanlig lax, suovaslax, makrill, bläckfisk och tilapia. Gott var det också, väldigt gott faktiskt. Enda problemet är att sushisuget ökades mångfalldigt men som tur är så blir det sushimiddag hos Tove på söndag. Längtar redan tills dess...mmm....sushi...*drools*





3 kommentarer:

Anonym sa...

Gott med sushi! Jag längtar såååå mycket efter lax (gravad) men kan ju tyvärr inte äta det i nuläget.. :/ Missa inte min kommentar under bullbaks-inlägget!!!

Therese sa...

Du har ett pris/award/present eller vad man kallar det på min blogg ;)

Therese sa...

Om din blogg fortfarande lever så har du en utmaning i min blogg... ;)