söndag 19 oktober 2008

Nidbild av Mario?

De flesta av oss har någon gång spelat något av alla de spel som super mario varit med i. Snubben har ju ändå förekommit i över 200 spel där bara super mario bros 3 sålt i över 18 miljoner exemplar. Med andra ord är han en av de mest välkända tv-spelskaraktärer som finns och det är inte konstigt att man har velat utyttja kändiskapet och producera alla möjlig olika mario prylar för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

En av dessa saker råkade dyka upp hos min mor, en vhs med super mario bros super show, något som jag såg en hel del när jag var mindre...men lite förvånad blev jag när jag såg bilden på fodralet:


Alltså titta bara på den här bilden, mario ser rent sagt elak ut och ska det där föreställa princess toadstool? Det ser snarare ut som om mario har kidnappat en lite flicka och är i färd med att fly från slottet, hon ser ju inte direkt glad ut, snarare skrämd. Och vad är det för rep mario håller i?Försöker han riva ner borgen eller är det kopplat till kanonen som han då skjuter mot sig själv.
Och varför står det 'Nu kommer FILMEN om den populäre...' Om man ens hade sett 10 minuter hade man förstått att det är en tv-serie.
Det är precis som om de som fick uppgiften att göra framsidan inte haft en aning om vem Mario är eller vad spelen handlar om. Allt bara för att få lite snabba pengar för att alla som tyckte om Mariospelen ville se programet och vi bör nog inte ens nämna programet i sig....vilken jäkla skit alltså...en stor hädning för alla Mario fans, undvik för allt i världen denna smörja.

Inga kommentarer: