torsdag 18 september 2008

Tomatsalsa

Vet att det har tagit lång tid men jag ska försöka börja följa upp min tanke med att dela med mig av mina favoritrecept här. Blir något enklare när jag väl fått igång min dator igen...när det nu ska bli av...

Tomatsalsa

Enkelt men gott tillbehör till t.ex. grillat kött. Kan också utan problem kombineras till andra typer av grönsallader eller göra en av mina favoriter, ha salsan tillsammans med ädelostsås och kyckling.

Du behöver: (för 2-3 personer)
4 st stora tomater
2 msk tomatpure
2 tsk Worchestershiresås
Purjolök
Salt och grovmalen svartpeppar

Gör så här:
Hacka tomaterna i små bitar.
Blanda den hackade tomaten tillsammans med tomatpuren och Worchesteshiresåsen i en skål.
Hacka lite purjolök fint och blanda ner i tomatblandningen. Smaka av med lite salt och grovmalen svartpeppar.
Enkelt, lätt men mycket gott!

Ett tips är att börja med en ganska liten mängd finhackad purjolök, smaka av och tillsätta mer om så önskas.

Enjoy!

Inga kommentarer: