torsdag 18 september 2008

The pain

Fyra jutsupass på tre dagar, jag tror jag har ont i varenda muskel i kroppen just nu. Det har dock varit riktigt kul att prova på något nytt men ändå bekant. Sport ju-jutsun ger lite av det man saknar från den vanliga jutsun, dvs kampmomenten medans den brasilianska jutsun fokuserar på kanske den roligaste delen.
Stora nackdelen är som sagt att passen ligger så tätt på varandra att kroppen inte får en chans att återhämta sig...men det som inte dödar...

Dugga på fredag och det kommer inte att gå så bra, jag har kanske hunnit gå igenom en tredjedel vid det här laget och inte blir det lättare med tiden. Just nu känns det som man lider av inlärningssvårigheter. Jag hoppas bara det går över snart.

2 kommentarer:

Therese sa...

Måste vara kul med lite ny typ av träning :D

B0man sa...

Ja det är det helt klart även om det är ganska mycket samma sak också. Men man får känna sig duktig för en gångs skull. Tror jag har utvecklas en hel del bara på några veckors tid nu, men med fem olika pass i veckan så tycker ju man borde göra några framsteg. Och snart så börjar Kobudon också :)