måndag 15 september 2008

Meh!

Först vill jag bara säga att jag hatar Hotel- och restaurangfacket.

Jag vet att det har tagit lång tid att uppdatera om vad som händer och tyvärr så lär det inte bli mycket inom den närmsta framtiden heller.

Först är man utan Internet hela sommaren och det första som händer när jag får Internet i Umeå är att datorn pajar, startar om så fort den försöker ladda Windows. Ominstallationen gör till och med att datorn startar om så vad fasen gör man när man har bilder m.m. på hårdisken som man inte vill förlora så format c: är inte att tänka på i nuläget.

Glömde jag säga att jag hatar Hotel- och restaurangfacket? Om inte så hatar jag jag hatar Hotel- och restaurangfacket!

Studentlivet har då varit rätt nice än så länge. visst vissa dagar har det blivit lite tråkigt när alla är upptagna och ingen träning har påbörjats men ikväll så drar sportju-jutsun igång och imorgon den startar brasiljanska ju-jutsun också. Har också tränat med UBK två veckor nu och det är med lite blandade känslor. Saknar lite av den sammanhållning som man hade i Ske-å men samtidigt var det kanske den som förstörde en del mot slutet?

För att poängtera...jag hatar Hotel- och restaurangfacket!

Mikrobiologikursen som vi har påbörjat har varit allt annat än positiv. Ostrukturerade föreläsningar, dålig information, oengagerad kursansvarig ja you name it. Hade det inte varit för att ämnet i sig är väldigt intressant, nu när man äntligen börjar få lite klarhet i saker och ting, så vette fasen hur det hade gått. Ser dock inte fram emot att behöva hålla ett seminarie om Oxidativ stressrespons hos bakterier om ett par veckor.

Nä, tillbaka till studierna och jag lovar att uppdatera mer när jag lyckats få igång datorn hemma.
ps. Jag verkligen hatar Hotel- och restaurangfacket!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Varför hatar du facket då? (jag kan VERKLIGEN förstå dig men jag undrar vad anledningen till detta stora hat kan vara..)

B0man sa...

Dom jäklarna gör ju typ allt för att jag inte ska få gå ur skiten...